نوشته شده توسط : ریحانه

انواع فرش ماشینی کاشان به چه شکل بافته می‌شوند؟

فرش‌های ماشینی کاشان با استفاده از بهترین دستگاه‌های اروپایی ساخت بلژیک و آلمان تولید می‌شوند. طرح‌ های فرش ماشینی به طور کلی یا به صورت طرح دستباف است یا به شکل طرح‌های مدرن. برندهای مختلف کاشانی با تکیه بر طرح‌های زیبا هم در بخش تولید فرش‌ های ماشینی طرح دستباف موفق عمل می‌کنند و هم در تولید انواع فرش مدرن و فانتزی. از جمله طرح‌هایی که مشتریان به آنها علاقه زیادی دارند، باید به مدل فرش کاشان طرح عرب ، فرش کاشان طرح پارادایس و… اشاره کرد. علت علاقه خریداران به برخی از طرح‌ها ریشه در رنگ و جنس این فرش‌ها دارد. فرش‌هایی ریزبافت که جنس لطیفی دارند برای استفاده در اتاق پذیرایی و فضاهای کلاسیک بسیار پرکاربرد هستند. برای نمونه، فرش کاشان طرح اهورا ، فرشی است پرفروش که در قالب فرش ماشینی ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۷۰۰ و فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ تولید می‌شود. تراکم بالای این فرش به ظرافت هر چه بیشتر آن، کمک شایانی کرده است.

از جمله سایر مدل فرش کاشان که در بازار فرش کشور موفق و پرفروش هستند، می‌توان به فرش کاشان طرح افشان نیز اشاره کرد. این فرش فاقد پرزدهی است و در ابعاد استاندارد مختلفی چون: فرش ۶ متری ماشینی ، فرش ۹ متری ماشینی ، فرش ۱۲ متری ماشینی و… تولید و بافته می‌شود. جنس نخ خاب این فرش ۱۰۰ درصد از آکریلیک ِ هیت‌سِت‌شده و تعداد ۸ رنگ در بافت آن به کار رفته است.

مدل فرش کاشان طرح گلستان نیز به خاطر نقشه زیبا، رنگ‌بندی منظم و مواد درجه یکی که در تولید داشته است از جمله طرح‌های پرفروش به حساب می‌آید. مدل فرش کاشان طرح باغ ارم یا فرش کاشان طرح رز و… نیز از فرش‌های پرطرفداری هستند که به واسطه نرمی فرش، طول عمر بالا، مقاومت در برابر حرارت و البته ظرافت زیاد، مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند.



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1399 | نظرات ()